Min artikel om konstens påverkan på hälsan nu online

Mycket hälsosam konst

I senaste numret av Konstnären skriver jag om de olika forskningsprojekt som studerar hälsa och kultur. Jag skriver bland annat om regeringens satsning Kultur på recept som i dagarna ska släppa sin utvärderande rapport. Ska bli mums att läsa och se om kultursatsningarna  faktiskt kan isoleras som en positiv kraft på de höga sjukskrivningstalentalen i regionen, eller inte. På frågan om jag tror konst är häslosamt eller inte svarar jag som journalisten Robert Brault:

Artistry is an innate distrust of the theory of reality combined by the five senses. 

Kommentera

